Elämäntilanteemme loi tuotteen. Kaksi kaverusta, viisi lasta – haastavat työt ja tarve saada helposti lisäenergiaa arkeen. Arjessa juomamme energia- ja hyvinvointijuomat jättivät meidät miettimään, mitä asioita oikeasti niiltä kaipasimme. Juoman pitäisi olla raikas, virkistävä ja mahdollisimman luonnollinen. Ennen kaikkea sellainen, että sitä voisimme nauttia hyvällä omallatunnolla niin me itse kuin nuo tulevat teinit!
Miten onnistuisimme luomaan uudenlaisen energiajuoman mahdollisimman luontaisin keinoin? Siinäpä (kookos)pähkinä purtavaksi. Luonnostaan makea kookosvesi alkoi tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta: ravinteikkaampi ja raikas! Ja jos maku tulisi kookosvedestä, hedelmistä ja marjoista, juomiin ei tarvitsisi lisätä sokeria eikä makeutusaineita, sisältäähän kookosvesi luontaisesti sokereita.
Ymmärsimme pian, että 100 % kookosveteen pohjautuvassa energiajuomassa olisi potentiaalia luonnollisten energiajuomien keulakuvaksi. Se erottuisi taatusti edukseen tavallisista vesipohjaisista juomista.
Markkinoiden tutkiminen elintarvikealan osaamisellamme vahvisti uskoa, että olimme oikeilla jäljillä. Kansainväliset trendikartoitukset toistivat teemoja, jotka mekin koimme tärkeiksi: luonnosta tutut raaka-aineet, terveellisyys, valkoisen sokerin vähentäminen ja yksilöllisen valinnan tärkeys. Lisäksi kaupan päättäjät todistelivat, että ihmisten innostus energia- ja hyvinvointijuomiin sen kuin kasvaa.
Alkoi tinkimätön ja sisukas tuotekehitystyö sekä uuden brändin rakentaminen. Nappasimme myös luurin käteen ja otimme yhteyttä suomalaiseen huippudesigneriin, joka nosti brändimme eloon visuaalisesti. Samalla jo visioimme, miten voisimme jatkossa tukea kookoksen kasvattajia paikallisesti.
Näistä aineksista syntyi Crazy Coco, joka mullisti elämämme ‒ hyvän omantunnon virkistävyydellään!